Et spørgsmål om tillid

Klaudia og Patrick om at have en fast rådgiver: ”Det er alfa og omega”

09-06-2021 16:15:00

31-årige Klaudia har aldrig følt sig udpræget god til økonomi og matematik. Men i 2014 fik hun en ny bankrådgiver, som lærte hende en vigtig lektie. Nemlig hvor vigtigt det er at have en fast rådgiver i banken, som man er tryg ved.

Da Klaudia og Patrick Dam Grønfeldt Nielsen flyttede sammen i 2015, havde de hver sin bank. Det stod dog hurtigt klart, at det var Patrick, der skulle skifte bank, hvis parret skulle have fællesøkonomi.

For i Jutlander Bank havde Klaudia fundet en rådgiver, som hun meget nødig ville slippe. Syv år efter er det stadig tilfældet.

”Det betyder rigtig meget for mig, at jeg har en rådgiver, som kender mig, og som formår at oversætte de svære bankord til et sprog, jeg forstår. Og det gør Ditte (Klaudia og Patricks rådgiver, red.). Hun ved godt, at det betyder meget for mig at have styr på min økonomi. Derfor tager hun sig altid god tid til at forklare mig, hvad tingene betyder for vores situation, så vi kan træffe beslutninger med ro i maven,” fortæller Klaudia.

At have en fast rådgiver i banken har stor værdi for Klaudia og Patrick, der her ses sammen med datteren Signe. Foto: Privat

Et spørgsmål om tillid
I Jutlander Bank får alle kunder – både privat- og erhvervskunder – deres egen personlige rådgiver, som man altid kan ringe, maile og sms’e direkte til. Også uden for bankens normale åbningstider.

Dét koncept vækker tilfredshed hos Klaudia og Patrick, som tillægger det stor værdi at have en fast rådgiver, som kender deres historik og finder løsninger, som passer til lige netop deres situation.

”Vi er begge kontrolmennesker, men økonomi er dynamisk. Derfor er det alfa og omega for os at have en rådgiver, som kender vores økonomi, men også vores ønsker til fremtiden, så vi er sikre på, at de to ting ”taler sammen”. Men det betyder også, at vi har nemmere ved at åbne op omkring vores drømme,” siger Patrick og uddyber:

”Det handler jo rigtig meget om tillid. Hvis ikke man har et bånd til den, der er med til at vejlede én i forhold til sin økonomi, kunne jeg lige så godt ringe ned til den lokale brugs og bede uddeleren dernede om et råd,” konstaterer han med et glimt i øjet.

Klaudia og Patrick har flere gange oplevet, at deres rådgiver har kontaktet dem, hvis hun har øjnet en god mulighed for parret, der købte hus i 2016. Foto: Privat

Ser tingene fra samme vinkel
Et tredje plus er ifølge Klaudia og Patrick, at deres rådgiver – som er nogenlunde jævnaldrende med parret – ofte inddrager sig selv i sin rådgivning.

”Når vi er til møde i banken, er der en uhøjtidelig tone, og vi føler virkelig, at hun kan se tingene fra vores side. Ditte (parrets rådgiver, red.) spiller også tit sig selv på banen og fortæller, hvad hun selv har valgt at gøre i forskellige situationer, fx i forhold til sin søns børneopsparing. Det er ikke, som om vi sidder på to forskellige sider af et skrivebord, men at vi sammen skal finde de rigtige løsninger for vores familie,” fortæller parret.

Sådan var det også, før Klaudia og Patrick blev ”attraktive kunder for banken”, som Klaudia udtrykker det.

”Mange af mine veninder tror, at jeg kun har et godt tillidsbånd til min bankrådgiver, fordi vi har købt hus. Men sådan er det slet ikke her. Ikke på noget tidspunkt har hun set skævt til os. Og vores forhold har hele tiden været det samme,” slutter Klaudia.

Vidste du, at et bankskifte hverken behøver være besværligt eller særligt tidskrævende? I Jutlander Bank kan du læne dig tilbage, mens vi gør papirarbejdet for dig. Kontakt os for en uforpligtende snak, eller bed om at blive kontaktet her.