Jutlander Bank åbner i Fredericia

Styrket position i Trekantområdet

13-11-2017 10:00:00

Et halvt år efter, at Jutlander Bank rykkede ind i Trekantområdet og åbnede en afdeling i Vejle, meddeler banken nu, at den også etablerer en afdeling i Fredericia.

Som leder af den nye afdeling har Jutlander Bank netop ansat Christian Jungmark. Afdelingsdirektøren skal som det første i gang med at bygge sit nye hold af kompetente rådgivere op. Afdelingen får fra starten seks medarbejdere.

“Vi åbnede en privatkundeafdeling i Vejle i maj og har fået en fantastisk modtagelse af kunderne i Trekantområdet,” siger ordførende bankdirektør Per Sønderup fra Jutlander Bank.

“Med Christian Jungmark som afdelingsdirektør er vi ikke i tvivl om, at vi kan overføre den succesrige start i Trekantområdet til Fredericia og omegn,” fortsætter han:

“Christian har et stort netværk, lang erfaring med bankdrift og et solidt kendskab til lokalområdet, som vi kan få glæde af, og med en lokalforankret erhvervsafdeling går vi samtidig mod tendensen i bankverdenen, hvor det er moderne at centralisere”.

Jutlander Bank i Fredericia får lokaler i en af byens kendte og nænsomt renoverede ejendomme. Nemlig det gamle ”Løve-Apotheket” i Danmarksgade. Lokalerne ombygges nu med respekt for ejendommens historie.

”Vi glæder os til at vise Fredericia vores flotte lokaler først i det nye år, og jeg er stolt over, at vi kan bidrage til yderligere aktivitet i en af byens flotte gader”, siger Christian Jungmark.

Både erhverv og privat

Jutlander Bank vil i Fredericia rumme både privat- og erhvervskunderådgivere. Desuden får afdelingen tilknyttet formue-, investerings- og pensionsspecialister.

”Så det, vi får her i Fredericia, er en afdeling af en personlig og full-service bank med nye standarder for tilgængelighed og stor lokal beslutningskraft”, siger Christian Jungmark, den nye afdelingsdirektør.

“Jeg er stolt af at få lov til at starte Jutlander Bank i området, en bank, hvor den personlige rådgivning og høj grad af tilgængelighed er blandt de væsentligste værdier, lyder det med et smil i stemmen fra Christian Jungmark.

Om det at åbne nye, fysiske afdelinger i en digital tidsalder forklarer ordførende direktør Per Sønderup:

“Vi anerkender, at de fleste mennesker i Danmark ordner deres daglige økonomi selv, men når større beslutninger skal tages – såsom køb af hus eller bil og pensionsforhold – så har kunderne behov for den personlige rådgivning, hvor rådgiverens kendskab til den enkelte kunde og kundens tillid til rådgiveren er altafgørende”, siger Per Sønderup og fortsætter:

Tilgængelig og personlig

“Hos os er tilgængelighed ikke bare et ord, men en forudsætning for vores succes. Når du som kunde ringer til Jutlander Bank, er det den lokale rådgiver, der tager telefonen, og ikke en medarbejder i et callcenter. Og når du ønsker et personligt rådgivningsmøde, afgør du selv, på hvilket tidspunkt af døgnet mødet skal finde sted, og hvor det skal holdes – hos os i banken, hjemme hos dig selv eller måske på din arbejdsplads”.

Om Jutlander Bank

Jutlander Bank har sine rødder og hovedparten af sine i forvejen 24 afdelinger i Himmerland, idet den er resultatet af en fusion i 2014 mellem sparekasserne Himmerland og Hobro. Senest har banken åbnet afdelinger i København og Vejle. I Aarhus har banken tre afdelinger, og det samme gælder i Aalborg. Med sine 105.000 kunder, 465 medarbejdere, en egenkapital på 2,8 milliarder og en balance på 16 milliarder kroner regnes Jutlander Bank for Danmarks 13. største.