Om vores navn og logo

Hjerter eller mønter - hvad ser du?

Hvad er det for overvejelser, der ligger bag valget af navnet Jutlander Bank og udformningen af vores logo? Læs med herunder.

Da Sparekassen Himmerland og Sparekassen Hobro i 2013 forhandlede deres fusion på plads, var det et gennemgående tema, at der her var tale om en ligeværdig fusion. Derfor var det også naturligt, at vi hver især måtte sige farvel til vores gamle navne og vælge et helt nyt. 

Efter mange overvejelser og forskellige forslag faldt valget på Jutlander Bank.

Navnet siger noget om vores rødder, da det latinske Jutlander hentyder til jyde og Jylland.
Men samtidig rækker det ud over det Himmerland, som begge de gamle sparekasser både er en del af … men også allerede er vokset ud af.

Det lyder bedre i Aarhus.
Det lyder bedre i Aalborg.

Og det lyder bedre andre steder i Jylland, hvis nogen på et senere tidspunkt skulle få lyst til at slå følge med os - sådan som det skete med købet af Østjydsk Banks afdelinger i Gjerlev og Randers i 2015.

 


Sammen med et nyt navn måtte vi også have nyt logo.

Resultatet blev ikke bare en flot tegning – men derimod et symbol, som siger rigtigt meget om, hvad Jutlander Bank indeholder.
Symbolet består af to cirkler, der snor sig om hinanden. Det kan ses som to mønter med den symbolik, at penge jo er vores metiér, og at vi er to pengeinstitutter, som har sluttet sig sammen. Men samtidig kan logoet også opfattes som to hjerter.

Det er helt bevidst.

Vi ønsker nemlig at signalere, at vi rådgiver om økonomi med hjertet på rette sted.

Mønterne repræsenterer det rationelle.
Hjerterne repræsenterer det følelsesmæssige.

Vores afsæt for god kunderådgivning er netop at tage udgangspunkt i mennesket bag økonomien og gøre en forskel.

 

Tak for din tilmelding

Du vil modtage en email, hvor du skal bekræfte tilmeldingen. Herefter vil du fremover modtage gode tilbud og seneste nyt fra Jutlander Bank.

×
Tak for din tilmelding

Du vil nu fremover modtage gode tilbud og seneste nyt fra Jutlander Bank.

×