Kort

Kort

Vi hjælper dig med at vælge, hvilke kort og kontanter du skal have med på rejsen. I Jutlander Bank kender vi fordelene ved de enkelte korttyper og kan rådgive dig, så du får den korttype, du er bedst tjent med.

 

Gode ferieråd

For at undgå, at pengemangel ødelægger den gode feriestemning, har vi samlet tre gode ferieråd til vore kunder, der skal ud at rejse.

  • Har du ekstra kort til rejsen?

Vi har jævnligt kunder, der ikke kan benytte deres kort på rejsen fordi kortet bliver stjålet, spærret eller når beløbsgrænsen. Sørg derfor for, at have et ekstra kort med på rejsen og opbevar dem ikke sammen. Kontakt din rådgiver og hør om mulighederne.

  • Er du forsikret på rejsen?

Har du konkurssikring, afbestillingsforsikring og rejseforsikring til din rejse? Med Jutlander Banks MasterCard Guld eller Platinum kort er du sikret på rejsen. Hør mere om MasterCard Guld og Platinum hos din rådgiver.

  • Kender du beløbsgrænsen på dine kort?

Alle kort har beløbsgrænser - både pr. dag og løbende 30 dage samt ved kontanthævninger. Vær opmærksom på at hotel, billeje og andre reservationer på kortet også tæller med. Kortet bliver afvist, hvis beløbsgrænsen overskrides.
Se de forskellige beløbsgrænser her

 

Har du mistet dit kort?

Spærring af Dankort og Visa/Dankort
Telefon nr. +45 44 89 29 29

Spærring af MasterCard eller MasterCard Debit
Telefon nr. +45 44 89 27 50

 

Kortbetaling i udlandet

Du har mulighed for at betale i DKK i mange udenlandske forretninger. Forretninger der tilbyder Dynamic Currency Conversion (DCC), skal oplyse følgende på bonen/notaen:

  • Beløb i forretningens valuta inkl. valutasymbol
  • Kurs, mark-up og kommission
  • Beløb i omregnet valuta (dit valg) inkl. valutasymbol
  • Tekst, der dokumenterer, at du har foretaget et frivilligt valg af valuta